flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Змінено Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) ЄСІТС: ключові новації

18 жовтня 2023, 14:36

Вища рада правосуддя рішенням № 977/0/15-23 «Про затвердження Змін до Положення про порядок функціонування окремих підсистем (модулів) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи» привела у відповідність норми Положення до вимог Закону № 3200-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов'язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами» (вводиться в дію з 18 жовтня 2023 року).

Що змінилося?

Положення приведено у відповідність до Закону, яким встановлена обов'язкова реєстрація в Електронному кабінеті для таких осіб:

адвокати;

нотаріуси;

державні та приватні виконавці;

арбітражні керуючі;

судові експерти;

органи державної влади та інші державні органи;

органи місцевого самоврядування;

юридичні особи (для юридичних осіб приватного права Закон вводиться в дію з 20 лютого 2024 року).

Закон встановлює, що обмін документами з такими суб'єктами здійснюється виключно через систему Електронний суд.

За відсутності зареєстрованого Електронного кабінету для таких суб'єктів наставатимуть негативні процесуальні наслідки - залишення позовних заяв без руху, неврахування відзиву тощо.

Доступ до Електронного кабінету здійснюється за допомогою діючого електронного цифрового підпису (ЕЦП), кваліфікованого електронного підпису (КЕП) фізичної або юридичної особи або через додаток Дія.

Змінами забезпечено право учасників справи ознайомитися з матеріалами справи в електронному вигляді через систему Електронний суд.

Також передбачено, що за відсутності в Електронному кабінеті матеріалів справи в електронному вигляді суд за заявою учасника повинен відсканувати матеріали справи та долучити їх до системи Електронний суд, після чого учасник справи матиме можливість з ними ознайомитися.

Якщо раніше матеріали справи формувались та зберігались виключно у паперовій формі, то тепер запроваджується можливість ведення справи судом у паперовій, електронній чи змішаній формі. Тобто суд вправі роздруковувати електронні документи лише за потреби або повністю вести справу у електронній формі.

Пресслужба суду